Statki na jakich wypływani emigranci z Europy do Ameryki

Książka..O Galicji Zdjęcia z kresów ..Kresy wschodnie Grzymałów Mapy historyczne Świdnica filmy taneczne filmy turniejowe taniec towarzyski współczesny nowoczesny klub taneczny swidnica wspolczesnyFilmy TanecznePielgrzymka Polecmy Wystawianie Świadectw Charakterystyki Energetycznej budynków oraz lokali.Badania termowizyjneWystawianie Świadectw Charakterystyki Energetycznej budynków oraz lokali. Badania termowizyjne





Główny kanał


Kaiserin Auguste Victoria


Zdjęcie: Andreas Hernandez Collection

Built by Blohm & Voss Shipbuilders, Hamburg, Germany, 1900. 10,067 gross tons; 520 (bp) feet long; 58 feet wide. Steam quadruple expansion engines, twin screw.  Service speed 14.5 knots.  3,451 passengers (369 first class, 217 second class, 2,865 third class).

Built for North German Lloyd, German flag, in 1900 and named Main. Bremerhaven-New York service. Laid up at Antwerp 1914-18 owing to World War I. Scrapped in 1925.

Budowałem przez Blohm& Voss człowieka budujące statki , Hamburg, Niemcy, 1900. 10,067 grosa ton; 520 ( bp) stóp długo; 58 stopy szerokie. Para czterokrotne rozwinięcia   maszyny, bliźniaczy śruba.   Usługi szybkości 14.5 zawiązuje.

3,451 pasażerowie ( 369 jednym klasa, 217 dwaj klasa, 2,865 trzej klasyfikuj).  Budowałem dla północnego niemieckiego Lloyd,  niemieckiej flagi, w 1900 i nazywałem Główny kanał. Bremerhaven - nowy York doglądajmy. Położyłem w górze przy Antwerpii 1914 - 18 były winnym do światowego wojny mnie. Przeznacza na zło w 1925.


Zdjęcie: Gordon Turner Collection

Built by A/G Vulcan Shipyard, Stettin, Germany, 1906. 24,581 gross tons; 705 (bp) feet long; 77 feet wide. Steam quadruple expansion engines, twin screw.  Service speed 17.5 knots.  2,996 passengers (652 first class, 286 second class, 2,058 third class).

Built for Hamburg-American Line, German flag, in 1906 and intended to be the Europa. Renamed Kaiserin Auguste Victoria in 1907. Hamburg-New York service. Laid up in Germany 1914-19. Given as reparations to Canadian Pacific Steamships, British flag, in 1919 and renamed Empress of Scotland. Southampton-Quebec City service. Sold for scrap, but caught fire and sank. Salvaged wreckage broke in half. Final pieces later scrapped in 1930.

Budowałem przez A/G Vulcan stocznię, Szczecin, Niemcy, 1906. 24,581 grosa ton; 705 ( bp) stóp długo; 77 stopy szerokie. Para czterokrotne rozwinięcia   maszyny, bliźniaczy śruba.  Prędkość szybkości 17.5 zawiązuje.

2,996 pasażerowie ( 652 jednym klasa, 286 dwaj klasa, 2,058 trzej klasyfikuj).  Budowałem dla Hamburg - amerykański linia,  niemiecki flaga, w 1906 i zamierzałem jest Europa. Zmieni nazwę  Kaiserin Auguste Victoria  W 1907. Hamburg - nowy York doglądajmy. Położyłem up w Niemcach 1914 - 19. Daje ponieważ reparations do kanadyjskiego Pacyfiku statk parowego,  brytyjskiej flagi, w 1919 i zmieni nazwę Cesarzowa Szkocji. Southampton - Quebec miasto usługa. Sprzedawałem dla kawałka, oprócz łapałem ogień i tonąłem. Ocalałem wrak łamał w na pół. Finalne kawały później przeznaczają na złom w 1930.





Kroonland


The Kronprinz Wilhelm


Kronprinz Wilhelm

(Built by William Cramp & Sons Shipbuilders, Philadelphia, Pennsylvania, 1902. 12,760 gross tons; 600 (bp) feet long; 60 feet wide. Steam triple expansion engines, twin screw.  Service speed 17 knots.  1,537 passengers (343 first class, 194 second class, 1,000 third class).

Built for Red Star Line, British flag, in 1902 and named Kroonland. Antwerp-New York service. Under Belgian flag 1908-11. Laid up in 1926; scrapped in Italy in 1927.)

Zdjęcie: Richard Faber zbiór& Budowałem przez William klamra budowlanego  synów człowieka budujące statki  , Filadelfia, Pennsylvania, 1902. 12,760 grosa ton; 600 ( bp) stóp długo; 60 stopy szerokie. Para potrójne rozwinięcia   maszyny, bliźniaczy śruba.

Usługi szybkości 17 węzły.  1,537 pasażerowie ( 343 jednym klasa, 194 dwaj klasa, 1,000 trzej klasyfikuj).  Budowałem dla czerwonej gwiazdy linii, brytyjskiej flagi, w 1902 i nazwany” Kroonland”. Antwerpia - nowy York doglądajmy. Pod belgijską flagą 1908 - 11. Położyłem up w 1926; przeznacza na zło w Italy w 1927. 


Zdjęcie: Albert Wilhelmi Collection

Built by A/G Vulcan Shipyard, Stettin, Germany, 1901. 14,908 gross tons; 664 (bp) feet long; 66 feet wide. Steam quadruple expansion engines, twin screw.  Service speed 22 knots.  1,761 passengers (367 first class, 340 second class, 1,054 third class).

Built for North German Lloyd, German flag, in 1901 and named Kronprinz Wilhelm. Bremerhaven-New York service. Refitted as an auxiliary cruiser in 1914; sank 15 ships. Interned 1915. Seized by United States Government, American flag, in 1915 and renamed USS Von Steuben. Laid up in 1919. Scrapped in 1923.

Budowałem przez A/G Vulcan stocznię, Szczecin, Niemcy, 1901. 14,908 grosa ton; 664 ( bp) stóp długo; 66 stopy szerokie. Para czterokrotne rozwinięcia   maszyny, bliźniaczy śruba.

Usługi szybkości 22 węzły.  1,761 pasażerowie ( 367 jednym klasa, 340 dwaj klasa, 1,054 trzej klasyfikuj).  Budowałem dla północnego niemieckiego Lloyd, niemieckiej flagi, w 1901 i nazywałem  Kronprinz Wilhelm . Bremerhaven - nowy York doglądajmy. Odremontowywałem ponieważ pomocniczy krążownik w 1914; tonąłem 15 statki. Internowałem 1915. Chwytałem przez łączyłem stanów rząd, amerykański flaga, w 1915 i zmieni nazwę USS Von Steuben . Położyłem up w 1919. Przeznacza na zło w 1923.





The LAPLAND


The Neckar


Zdjęcie: Frank Pichardo

Built by Harlan & Wolff Limited, Belfast, Northern Ireland, 1909. 17,540 gross tons; 620 (bp) feet long; 70 feet wide. Steam quadruple expansion engines, twin screw.  Service speed 17 knots.  2,536 passengers (394 first class, 352 second class, 1,790 third class).

Built for Red Star Line, British flag, in 1909 and named Lapland. Antwerp-New York service. Sold to White Star and Dominion Lines, in 1914. Became a troopship in 1917. Returned to Red Star Line, British flag, in 1920. From 1926-33 primarily cruising service. Broken up in Japan in 1934.

Neckar& zbiór  Budowałem przez Harlan   Wolff ograniczałem, Belfast, Irlandia północna  , 1909. 17,540 grosa ton; 620 ( bp) stóp długo; 70 stopy szerokie. Para czterokrotne rozwinięcia

maszyny, bliźniaczy śruba.  Usługi szybkości 17 węzły.  2,536 pasażerowie ( 394 jednym klasa, 352 dwaj klasa, 1,790 trzej klasyfikuj). Budowałem dla czerwonej gwiazdy linii, brytyjskiej flagi,  w 1909 i nazywałem  Laponia . Antwerpia - nowy York doglądajmy. Sprzedawałem bielić gwiazdę i dominium linie,w 1914. Zostać okrętu transportowany wojsko w 1917. Wracałem do czerwonej gwiazdy linii,  brytyjskiej flagi,   w 1920. Od 1926 - 33 w pierwszym rządzie  krążenia usługa. Kruszy w Japonii w 1934. 

Zdjęcie: Richard Faber zbiór

Built by J.C. Tecklenborg, Geestemunde, Germany, 1901. 9,709 gross tons; 409 (bp) feet long; 58 feet wide. Steam quadruple expansion engines, twin screw.  Service speed 14 knots.  750 passengers (200 first class, 550 third class).

Built for North German Lloyd, German flag, in 1901 and named Neckar. Laid up 1914-17. Seized by US Government, in 1917 and renamed USS Antigone. Transferred to U.S. Mail Steamship Company, in 1921. Transferred to United States Lines, in 1921 and renamed Potomac. New York-Bremerhaven (1921-1922) service. Scrapped in Holland in 1928.

Budowałem przez juniora. C. Tecklenborg, Geestemunde, Niemcy, 1901. 9,709 grosa ton; 409 ( bp) stóp długo; 58 stopy szerokie. Para czterokrotne rozwinięcia maszyny, bliźniaczy śruba.  Usługi szybkości 14 węzły. 750 pasażerowie ( 200 jednym klasa, 550 trzej klasyfikuj). Budowałem dla północnego niemieckiego Lloyd,  niemieckiej flagi,  w 1901 i nazywałem Neckar. Położyłem w górę 1914 - 17. Chwytałem przez stanów zjednoczonych rząd,w 1917 i zmieni nazwęUSS Antigone . Przenosiłem do U. S. Poczty statk parowego firma,w 1921. Przenosiłem to zjednoczone stanów linie,  w 1921 i zmieni nazwę   Potomac  . Nowego York - Bremerhaven ( 1921 - 1922) usługa. Przeznacza na zło w Holandii w 1928.





Cesarza Wilhelm II 


Slavonia 


Zdjęcie: Hisashi Noma zbiór

Built by Vulkan Shipyards, Stettin, Germany, 1903. 19,361 gross tons; 707 (bp) feet long; 72 feet wide. Steam quadruple expansion engines, twin screw.  Service speed 23 knots.  1,118 passengers (775 first class, 343 second class, ).

Built for North German Lloyd, German flag, in 1903 and named Kaiser Wilhem II. Bremerhaven-New York service service. Laid up at New York at the start of the World War I in 1914. Seized in 1914 and USS Agamemnon. Troopship service. Laid up in 1919 and renamed Monticello. Scrapped at Baltimore in 1940.



Budowałem przez Vulkan stocznie, Szczecin, Niemcy, 1903. 19,361 grosa ton; 707 ( bp) stóp długo; 72 stopy szerokie. Para czterokrotne rozwinięcia maszyny, bliźniaczy śruba.  Usługi szybkości 23 węzły. 1,118 pasażerowie ( 775 jednym klasa, 343 po dwaj  klasyfikuje,). Budowałem dla północnego niemieckiego Lloyd,niemieckiej flagi,w 1903 i nazywałem& Cesarza Wilhem II . Bremerhaven - nowy York dogląda usługę. Położyłem w górze przy nowym York przy początku światowy wojna ja w 1914. Chwytałem   w 1914 i   USS Agamemnon. Okrętu transportowanego wojsko usługa. Położyłem up  w 1919 i zmieni nazwę  Monticello. Przeznacza na zło przy Baltimore w 1940.

Zdjęcie: D. H. Johnzon zbiór 

Built by Sir James Laing & Sons Limited, Sunderland, England, 1903. 10 gross tons; 526 (bp) feet long; 59 feet wide. Steam triple expansion engines, twin screw.  Service speed 13 knots.  840 passengers (40 first class, 800 third class).

Built for British India Line, British flag, in 1903 and named Yamuna. London-East Africa service. Sold to Cunard Line, British flag, in 1904 and renamed Slavonia. Trieste-New York service. Wrecked in the Azores in June 1909. Abandoned as a complete loss in 1909.

Budowałem przez pana James Laing  synów ograniczałem, Sunderland, Anglia, 1903. 10 grosa ton; 526 ( bp) stóp długo; 59 stopy szerokie. Para potrójne rozwinięcia maszyny, bliźniaczy śruba. Usługi szybkości 13 węzły.840 pasażerowie ( 40 jednym klasa, 800 trzej klasyfikuj).Budowałem dla brytyjskiej Indii linii,brytyjskiej flagi,w 1903 i nazywałem& Yamuna . Londyn - wschodni Afryka doglądajmy. Sprzedawałem do Cunard linii,   brytyjskiej flagi,   w 1904 i zmieni nazwę

Slavonia . Trieste - nowy York doglądajmy. Rozbijałem w Azorach w czerwcu 1909. Porzucałem ponieważ kompletna strata w 1909. 





Zeeland


Uran


Zdjęcie: Frank Pichardo zbiór

Built by John Brown & Company, Clydebank, Scotland, 1901. 11,905 gross tons; 580 (bp) feet long; 60 feet wide. Steam quadruple expansion engines, twin screw.  Service speed 15 knots.  1,162 passengers (342 first class, 194 second class, 626 third class).

Built for International Navigation Company, British flag, in 1915 and renamed Northland. Chartered by Red Star Line, British flag, in 1920 and renamed Zeeland. Antwerp-New York service. Sold to Atlantic Transport Line, British flag, in 1927 and renamed Minnesota. London-New York service. Scrapped in Scotland in 1930.

  Budowałem przez John brązu  firmę, Clydebank, Szkocja, 1901. 11,905 grosa ton; 580 ( bp) stóp długo; 60 stopy szerokie. Para czterokrotne rozwinięcia maszyny, bliźniaczy śruba. Usługi szybkości 15 węzły.  1,162 pasażerowie ( 342 jednym klasa, 194 dwaj klasa, 626 trzej klasyfikuj).  Budowałem dla międzynarodowej żeglugi firmy, brytyjskiej flagi, w 1915 i zmieni nazwę Northland . Koncesjonowałem przez czerwoną gwiazdy linię,& brytyjskiej flagi,  w 1920 i zmieni nazwę   Zeeland  . Antwerpia - nowy York doglądajmy. Sprzedawałem do atlantyckiej transportu linii, brytyjskiej flagi,  w 1927 i zmieni nazwę  Minnesota. Londyn - nowy York doglądajmy. Przeznacza na zło w Szkocji w 1930.


Rysowany: Duncan Haws 

Built by William Denny & Brothers Limited, Dumbarton, Scotland, 1891. 5,183 gross tons; 420 (bp) feet long; 48 feet wide. Steam quadruple expansion engine, single screw.  Service speed 14 knots.  1,080 passengers (80 first class, 1,000 third class).

Built for British India Associated Steamers Limited, British flag, in 1891 and named Avoca. London-India service. Transferred to Compania Transatlantica Line, Spanish flag, in 1896 and renamed San Fernando. Transferred to New York & Continental Line, British flag, in 1908 and reverted to Avoca. Hamburg-New York service. Sold to Uranium Steamship Company, in 1910 and renamed Uranium. Sold to Cunard Line, British flag, in 1916 and renamed Feltria. Torpedoed and sunk by a German submarine off Ireland in 1917.

Budowałem przez William Denny  Brothers ograniczałem, Dumbarton, Szkocja, 1891. 5,183 grosa ton; 420 ( bp) stóp długo; 48 stopy szerokie. Para czterokrotna rozwinięcia maszyna, bilet w jeden stronę& śruba.  Usługi szybkości 14 węzły.  1,080 pasażerowie ( 80 jednym klasa, 1,000 trzej klasyfikuj). Budowałem dla brytyjskiej Indii kojarzyłem statek parowy ograniczał, brytyjska flaga,  w 1891 i nazywałem Avoca. Londyn - India dogląda. Przenosiłem do Compania Transatlantica linii,  hiszpańskiej flagi,  w 1896 i zmieni nazwę San Fernando. Przenosiłem do nowej York Europejczyka linii,brytyjskiej flagi,w 1908 i wracałem Avoca& . Hamburg - nowy York doglądajmy. Sprzedawałem do uranu statk parowego firmy,  w 1910 i zmieni nazwę   Uran  . Sprzedawałem do Cunard linii,brytyjskiej flagi,  w 1916 i zmieni nazwę  Feltria. Torpedowałem i tonie przez Niemca okręt podwodny poza Irlandią w 1917.





Amerika 


Vaderland 


  Zdjęcie: Richard Faber zbiór

Built by Harlan & Wolff Limited, Belfast, Northern Ireland, 1905. 22,225 gross tons; 700 (bp) feet long; 74 feet wide. Steam quadruple expansion engines, twin screw.  Service speed 17 1/2 knots.  897 passengers (420 first class, 254 second class, 223 third class).

Built for Hamburg-American Line, German flag, in 1905 and named Amerika. Hamburg-New York service. Laid up at Boston in 1914. Seized by United States Army Transports, American flag, in 1914 and renamed USS America. Troopship service. Transferred to United States Lines, in 1921 and renamed America. trans-Atlantic service. Laid up 1931-40. Transferred to United States Army Transports, American flag, in 1940 and renamed USS Edmund B. Alexander. Troopship service. Laid up 1949-57. Scrapped at Baltimore in 1958.

Budowałem przez Harlan Wolff ograniczałem, Belfast, Irlandia północna , 1905. 22,225 grosa ton; 700 ( bp) stóp długo; 74 stopy szerokie. Para czterokrotne rozwinięcia maszyny, bliźniaczy śruba. Usługi szybkość 17 1/2 zawiązuje.  897 pasażerowie ( 420 jednym klasa, 254 dwaj klasa, 223 trzej klasyfikuj).  Budowałem dla Hamburga - amerykański linia, niemieckiej flagi, w 1905 i nazywałem Amerika . Hamburg - nowy York doglądajmy. Położyłem w górze przy Boston w 1914. Chwytałem przez łączyłem stanów armii transporty,& amerykański flaga,  w 1914 i zmieni nazwę   USS Ameryka  . Okrętu transportowanego wojsko usługa. Przenosiłem to zjednoczone stanów linie,

w 1921 i zmieni nazwę  Ameryka . trans - atlantycki usługa. Położyłem w górę 1931 - 40. Przenosiłem to zjednoczone stanów armii transporty, amerykański flaga, w 1940 i zmieni nazwę  USS Edmund B. Alexander . Okrętu transportowanego wojsko usługa. Położyłem w górę 1949 - 57. Przeznacza na zło przy Baltimore w 1958.

Zdjęcie: Frank Pichardo zbiór

Built by John Brown & Company, Clydebank, Scotland, 1900. 11,899 gross tons; 580 (bp) feet long; 60 feet wide. Steam quadruple expansion engines, twin screw.  Service speed 15 knots.  1,162 passengers (342 first class, 194 second class, 626 third class).

Built for Red Star Line, British flag, in 1900 and named Vaderland. Antwerp-New York service. Chartered by International Navigation Company, British flag, in 1915 and renamed Southland. Troopship service. Torpedoed in the Aegean Sea on 9/2/1915, but salvaged and repaired. Torpedoed and sunk by a German submarine off the Irish coast on June 4, 1917.

Budowałem przez John brązu  firmę, Clydebank, Szkocja, 1900. 11,899 grosa ton; 580 ( bp) stóp długo; 60 stopy szerokie. Para czterokrotne rozwinięcia  maszyny, bliźniaczy śruba.Usługi szybkości 15 węzły.1,162 pasażerowie ( 342 jednym klasa, 194 dwaj klasa, 626 trzej klasyfikuj).Budowałem dla czerwonej gwiazdy linii, brytyjskiej flagi,& w 1900 i nazywałem  Vaderland  . Antwerpia - nowy York doglądajmy. Koncesjonowałem przez międzynarodową żeglugi firmę,   brytyjskiej flagi,

w 1915 i zmieni nazwę  Southland . Okrętu transportowanego wojsko usługa. Torpedowałem w morze egejskiej na 9/2/1915, oprócz ocalałem i naprawiałem. Torpedowałem i tonie przez Niemca okręt podwodny poza irlandzkim wybrzeżem na czerwcu 4, 1917. 






Barbarossa 


Dresden


Zdjęcie: Richard Faber zbiór

Built by Blohm & Voss Shipbuilders, Hamburg, Germany, 1897. 10,769 gross tons; 548 (bp) feet long; 60 feet wide. Steam quadruple expansion engines, twin screw.  Service speed 14.5 knots.  2,392 passengers (230 first class, 227 second class, 1,935 third class).

Built for North German Lloyd, German flag, in 1897 and named Barbarossa. Bremerhaven-Australia and Bremerhaven-New York service. Interned at New York 1914-17. Seized by United States Navy, American flag, in 1917 and renamed USS Mercury. Troop transport service. Scrapped in 1924.

Budowałem przez Blohm Voss człowieka budujące statki, Hamburg, Niemcy, 1897. 10,769 grosa ton; 548 ( bp) stóp długo; 60 stopy szerokie. Para czterokrotne rozwinięcia  maszyny, bliźniaczy śruba.   Usługi szybkości 14.5 zawiązuje.   2,392 pasażerowie ( 230 jednym klasa, 227 dwaj klasa, 1,935 trzej klasyfikuj).

Budowałem dla północnego niemieckiego Lloyd,  niemieckiej flagi,  w 1897 i nazywałem Barbarossa. Bremerhaven - Australia i Bremerhaven - nowy York doglądajmy. Internowałem przy nowym York 1914 - 17. Chwytałem przez łączyłem stanów marynarki wojennę,  amerykański flaga, w 1917 i zmieni nazwę USS Mercury. Gromadź się transportu usługę. Przeznacza na zło w 1924.

Zdjęcie: Arnold Kludas zbiór

Built by Bremer Vulkan Shipbuilders, Vegesack, Germany, 1889. 4,580 gross tons; 390 (bp) feet long; 46 feet wide. Steam triple expansion engine, single screw.  Service speed 13 knots.  1,818 passengers (38 first class, 20 second class, 1,760 third class).

Built for North German Lloyd, German flag, in 1889 and named Dresden. Various, including Bremerhaven-New York service. Sold to Turkish government, in 1906 and renamed Tirimujghian. Sunk in the Black Sea in 1914.

Budowałem przez Bremer Vulkan człowieka budujące statki, Vegesack, Niemcy, 1889. 4,580 grosa ton; 390 ( bp) stóp długo; 46 stopy szerokie. Para potrójna rozwinięcia maszyna, bilet w jeden stronę  śruba.   Usługi szybkości 13 węzły.   1,818 pasażerowie ( 38 jednym klasa, 20 dwaj klasa, 1,760 trzej klasyfikuj).

Budowałem dla północnego niemieckiego Lloyd,  niemieckiej flagi,  w 1889 i nazywałem Dresden. Różny, włączanego Bremerhaven - nowy York doglądajmy. Sprzedawałem do tureckiego rządu, w 1906 i zmieni nazwę  Tirimujghian. Tonie w czarnym morzu w 1914.





Deutschland


Francesca


Zdjęcie: Richard Faber

Built by A/G Vulcan Shipyard, Stettin, Germany, 1900. 16,502 gross tons; 684 (bp) feet long; 67 feet wide. Steam quadruple expansion engines, twin screw.  Service speed 22 knots.  2,050 passengers (450 first class, 300 second class, 1,300 third class).

Built for Hamburg-American Line, German flag, in 1900 and named Deutschland. World’s fastest passenger ship 1900-06. Renamed Victoria Luise in 1910. All-first class cruise ship service. Rebuilt in 1910-11. Unused in Germany during World War I. Renamed Hansa in 1921. Scrapped in 1925.

 Budowałem przez A/G Vulcan stocznię, Szczecin, Niemcy, 1900. 16,502 grosa ton; 684 ( bp) stóp długo; 67 stopy szerokie. Para czterokrotne rozwinięcia  maszyny, bliźniaczy śruba.   Usługi szybkości 22 węzły.   2,050 pasażerowie ( 450 jednym klasa, 300 dwaj klasa, 1,300 trzej klasyfikuj).

Budowałem dla Hamburga - amerykański linia,  niemieckiej flagi,  w 1900 i nazywałem Deutschland. świat? S najbardziej szybki pasażera statk 1900 - 06. Zmieni nazwę Victoria Luise W 1910. Wszystko - jednym klasy rejsu statk usługa. Ponownie buduje w 1910 - 11. Nieprzyzwyczajony w Niemcy podczas światowy wojny ja. Zmieni nazwę Hansa& W 1921. Przeznacza na zło w 1925. 

Zdjęcie: Maurizio Eliseo zbiór 

Built by Russell & Company, Port Glasgow, Scotland, 1905. 4,946 gross tons; 359 (bp) feet long; 48 feet wide. Steam triple expansion engines, twin screw.  Service speed 12 knots.  1,580 passengers (30 first class, 50 second class, 1,500 third class).

Built for Austro-Americana Line, Austrian flag, in 1905 and named Francesca. Trieste-New York and later Trieste-South America service. Sold to Cosulich Line in 1919; Mediterranean-New York service. Scrapped in 1926.

Budowałem przez Russell   firmę, port Glasgow, Szkocja, 1905. 4,946 grosa ton; 359 ( bp) stóp długo; 48 stopy szerokie. Para potrójne rozwinięcia

maszyny, bliźniaczy śruba.  Usługi szybkości 12 węzły.  1,580 pasażerowie ( 30 jednym klasa, 50 dwaj klasa, 1,500 trzej klasyfikuj). Budowałem dla Austro - Americana linia, austriackiej flagi,w 1905 i nazywałem Francesca. Trieste - nowy York i bardziej późniejszy Trieste - Ameryka południowa. Sprzedawałem do Cosulich linii w 1919; śródziemnomorski - nowy York doglądajmy. Przeznacza na złom w 1926.





Giulia




Rysowany: Duncan Haws

Built by Russell & Company, Port Glasgow, Scotland, 1904. 4,337 gross tons; 346 (bp) feet long; 45 feet wide. Steam triple expansion engines, twin screw.  Service speed 12 knots.  1,460 passengers (30 first class, 30 second class, 1,400 third class).

Built for Austro-Americana Line, Austrian flag, in 1904 and named Giulia. Trieste-New York service. Later reduced to a cargo ship. Damaged by a mine in 1918. Abandoned in the North Atlantic in 1923.

Budowałem przez Russell firmę, port Glasgow, Szkocja, 1904. 4,337 grosa ton; 346 ( bp) stóp długo; 45 stopy szerokie. Para potrójne rozwinięcia maszyny, bliźniaczy śruba. Usługi szybkości 12 węzły. 1,460 pasażerowie ( 30 jednym klasa, 30 dwaj klasa, 1,400 trzej klasyfikuj). Budowałem dla Austro - Americana linia, austriackiej flagi, w 1904 i nazywałem Giulia. Trieste - nowy York doglądajmy. Później zmniejszałem do ładunk statk. Uszkadzałem przez mój w 1918. Porzucałem w północnym Atlantyku w 1923.